Saturday, 19 May 2012

~kesedihanku~

saya dah xde tempat lagi nak bagitahu . Saya sedih sangat ,sedih sangat ..Saya boleh jadi pendengar yg setia, boleh je sape2 kongsi kesedihan dgn saya,saya akan cuba hiburkan,tenangkan dia. Tapi,saya dah x boleh nak kongsi dgn sesiapa kesedihan saya..xde lagi.. :'( saya hanya mampu menangis,dan terus menangis depan laptop ..saya akan menangis sepuasnya.. ya Allah.. aku xkuat lagi.. aku dah xkuat lagi ya Allah..tolonglah aku..:'( berikanlah seseorang yang mampu buatkan aku gembira spt dulu..ya Allah,, aku dah xkuat lagi,,sihatkanlah aku.. :'( Ya Allah..knapa kwn2 aku buat aku mcm ni ? apa salah aku ya Allah.. tolonglah aku.. aku dah xkuat lagi.. ................................................:'(:'( berikanlah aku kekuatan .. ya Allah..knapa org yg aku syg mesti tinggalkan aku ? aku perlukan mereka.. aku xkuat lagi tanpa mereka..Setiap kali aq sedih,aku rindukan dia,aku perlukan dia.Hanya dia yg akan jd pendengar setia aku.Hanya dia yg akan tahu segalanya.Tentang kesedihan aku.Hanya dia..Insan yg aku tunggu selama ni.tapi,bila dia akn dtg utk aku ? aku sgt perlukan dia. aku da xkuat tanpa dy,walaupun dy xtahu,xde sape tahu.aku sangat perlukan dy..Ya Allah..:'( aq sedih,aq betul2 sedih....hanya Engkau yg tahu hati aku skrg..aku dah xkuat lagi.. :'( :'( 
#muhammad firdaus bin rasib, saya perlukan awk untuk kehidupan saya. :'(walaupun sy slalu cakap,saya dah lupakan awak,tp sbnrnya x.. dan xmungkin saya lupakan awk.. saya sgt perlukan awk,, :'(    :'(   

SURAT UNTUK CALON SUAMI KU....

<3 SAYASAYANGKANAWAKKERANAALLAH<3




Assalammualaikum warahmatullahi wabarakatuh..
Kehadapan calon suami ku...
Apa khabar dirimu hari ini?
adakah harimu hari ini dilalui dengan syukur kerana masih berpeluang bernafas di bumi allah ini?

Duhai calon suami ku, 
Tahu kah eNgkau Allah begitu amat mencintai diriku ini..
sehingga kan Dia memberi aku peluang untuk bertaubat setelah semua kesilapan yang aku lakukan..
Disini, aku dibesarkan oleh kedua orang tua ku,supaya apabila aku dewasa kelak aku lebih bijak untuk mengharungi segala dugaan yang bakal Allah berikan dan bersiap untuk mendampingimu wahai calon suami ku..
Meski pun terkadang aku tersasar dari landasan yang sepatutnya aku tempuhi, namum aku masih berpeluang untuk kembali ke landasan yang tepat..
Namun, setelah apa yang aku tempuhi, aku merasakan diri aku lebih baik dari dahulu..

Duhai calon pemilik tulang rusukku, aku akan segara hadir dan dampingi dirimu pada malam itu dan ku tunggu sehingga lafaz IJAB terucap dari bibirmu itu..
Aku akan menjaga diri ku seadanya, dan aku akan berhijab dengan sempurna walaupun dahulunya aku cuma berhijab mengikut arus kemodenan fesyen..
Insyaallah...

Duhai calon imam dalam solatku, aku akan selalu hadir dalam cintamu kepada Allah.. dan akan ku hamparkan sejadah sebagai alas sujudmu, dengan hadirku sebagai makmum INSYAALLAH akan menyempurnakan lagi solat kita..
Deru doamu akan ku iringi AMINNN dari lisanku...
Dengan diduga, airmata ku berlinangan x henti berdoa kepadaNya...

Wahai calon pemilik tangan gagah yang akan menolong ku ketika aku tersungkur dan jatuh, lindungi lah aku dalam perjalanan hidup kita..
Jangan lah diri mu mempersiakan diriku ini..
Aku akan temani dirimu tidak kira lah susah mahupun senang dan akan membalut luka mu dengan cinta yang Allah berikan kepadaku..

Duhai calon pengusap airmata ku, sungguh engkau tidak rela melihat calon bidadarimu ini menangis, usaplah lembut pipiku agar tidak menangis, dan ku haluskan telapak kakimu dengan mencuci ketika engkau pulang dari mencari nafkah untuk kita..

Duhai calon ayah kepada anak-anak ku, akan ku tanam ilmu agama dalam diri mereka, santun kepada orangtuanya, akhlak yang terpuji serta menjadi anak yang soleh dan solehah..
Duhai calon nahkoda bahtera kita, marilah kita hiasi rumah kita dengan cahaya iman dari Allah dan bantui lah dalam membentuk anak-anak mu..

Calon suamiku, 
entah dimana dirimu sekarang. tapi aku yakin Allah turut mencintai diri mu sebagaimana Dia mencintai aku..
Aku yakin Dia tengah melatihmu menjadi pemimpin yang teguh kelak..
Apa yang aku harapkan darimu kesolehan, kelak engkau akan menyambung kerja orang tua ku dalam mendidik diriku ini..
Jika kecantikan yang kau dampakan dariku, hanya lah sia-sia sahaja..
Aku ini pemcemburu kuat, tetapi jika cinta mu pada Allah dan rasulNya melebihi cinta mu padaku, aku rela...

Wahai calon suami ku, saat aku ketika ini menjadi asuhan abah dan ummiku, tidak lain doaku agar menjadi anak yang solehah agar kelak menjadi tabungan untuk ku diakhirat kelak..
Namun nanti, setelah aku menjadi isterimu, aku berharap menjadi pendamping yang solehah agar kelak disyurga cukup aku menjadi bidadarimu mendamping dirimu yang soleh..

Calon suamiku,
Kini aku sedang belajar untuk menjadi yang terbaik meski bukan umat yang baik tetapi setidaknya menjadi yang terbaik disisimu kelak..
Bunga yang kelihatan indah pada tepat waktunya, ialah ketika ia mekar menghiasi taman, maka kini aku tengah mempersiapkan diri ini sebaik-baiknya untuk menyambut kehadiranmu dalam hidupku..
Aku hanya lah wanita biasa, nampak sempurna luaran nya, namun hakikatnya mendambakan seseorang untuk menyempurnakan aku..

Buat engkau yang dihatiku, 
aku hanyalah wanita biasa yang kadang kala aku kelalaian seketika, maafkan aku...tegur lah diri ku ini...agar menjadi wanita yang sempurna...

Calon suamiku, inilah sekilas nukilan harapan dari calon isterimu ini.. bersabarlah calon suamiku...
doaku selalu agar allah mempermudahkan jalanmu untuk menjemput aku sebagai bidadarimu..
semoga allah menjaga dan memelihara dirimu seperti mana dia menjaga aku..
Sekiranya kamu tersasar dari landasan Nya, kembali lah ke pangkuan nya,seperti mana aku jua...
Agar ketika kita bersama, tiada cacat cela dari diriku mahu pun dirimu..
maafkan aku kerna sebelum ini aku lalai dalam mencintai Allah...dan insyallah ketika engkau ketemu aku...Cinta ku pada allah melebihi cinta ku pada mu...
Atas restu Allah aku berharap aku adalah yang terakhir buat dirimu..
sekian dulu dari calon isterimu..
salam cinta dari ku..
wassalammualaikum warahmatullahi wabarakatuh...

Monday, 14 May 2012

sdikit luahan hati drp saya :')


memang saya dah kuat pun . saya rasa saya dah boleh teruskan hidup dengan hepi tanpa memikirkan awak . saya dah boleh trima awak dengan orang lain walaupun belum sepenuhnya . saya sudah mula maafkan awak . tapi, kadang kadang, datang juga hari yang saya asyik terfikir kan awak, terlalu rindu kan awak , dan hati jadi sakit terfikir fikir kenapa awak sampai hati buat hati sy begini . bila hari macam tu datang, memang saya rasa selemah lemahnya . tp, sy percaya, esok masih ada dan esok adalah hari yang baru . dan, dengan setiap hari yg saya lemah tu, sy akan jadi lebih kuat , sehingga satu hari nanti, hati sy akan kuat sepenuhnya untuk hidup tanpa bayangan awak :')

#terima kasih sebab awaklah insan yg ajarkan saya utk jadi seorang yg kuat dan tabah .:)

Friday, 11 May 2012

hurm ! :'(

hmm..betul,sampai aku terlupa doakan untuk aku :(ya Allah ..


Dan..
Biler kiter dh tngglkn dia selama2nya...
Dia dtg ziarah pusara kiter...
Dia kata Dia mintak maaf sebab pernah mngata kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah bwt kiter tnggu dia...
Dia mintak maaf sebab pernah pksa kita lyn dia time bsn...
Dia mintak maaf sebab pernah heboh 1 dnia slh kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah x hiraukn kol kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah x dgr luahan ati kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah bwt kiter klprn sbb dia...
Dia mintak maaf sebab pernah gnggu waktu rht kiter...
Dia mintak maaf sebab x pernah hiraukan sakit kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah pntingkn diri dia sndri...
Dia mintak maaf sebab x pernah tngk p’deritaan kiter...

NAMUN SEMUANYA TELAH T`LAMBAT....

Hargailah Orang yang KITA sayang sebelum Dia berlalu pergi meninggalkan Kita....





Apa salah saya at awak? kenapa awak wat saya camni?
saya sayang awak sangat. tapi kenapa awak perlu sakit kan hati saya.
Even awak sakitkan hati saya , saya Tetap Sayang awk
Saya rasa nak nangis . cepat Peluk saya
Awak selalu buad saya saket hati , tapi saya masih mahu sayang kan awak
Saya harap awak tidak lupakan kenangan kita
Saya rindu awk , harap awk pon rndu sy
Maafkan saya kalau terkasar bahasa.

Saya sgt rindukan awk .
Tapi,saya sedang belajar ego .
:'(

Hatiku yg bersedih ..



senyumlah ~ senyumlah ~ senyumlah wahai hatiku yang bersedih .. Allah dengar doaku :'(

Wednesday, 9 May 2012

UITM ATAU MATRIKULASI ? -.-'

Alhamdulillah ..
matrik ? boleh ka ?layak ka aku ? :( waahh !semangat nya aq tgok !
or uitm ? hmm.. mnt kos yg aq dpt kt situ !<3 u sains kuantitatif ! :( mana 1 ni  ?


Aku rasa bersyukur sebab dapat sambung belajar,bersyukur sgt sebab Allah bg rezeki utk aq sambung belajar. Masa awal2 dulu,aq mmg xrasa yg aku akn dpt matrik ,sikit pun xsangka ,then,masa apply upu pula,aq apply uitm-kos sains kuantitatif .aq minat gila la kos ni,..sbb apa aq minat ? sbb aq mmg minat math la ! huhu .ada peluang aq jadi cikgu m3 mungkin !sbb byk support aq jd cikgu ! n ramai yg kata muka aq muka cikgu , hahaha !oh no !aq ? jadi cikgu ??!! tidaakkk .aq x minat .sungguh xminat ,sbb 2 la aq xdpt maktab ,hahaha.lagipun ,mmg xlayak la -.-' !aq apply kos 2 ,sbb aq minat m3, 2 ja .klw dpt jadi pegawai eksekutif apa2 pun ok la, jd lecturer ka ! hahahaha .aminn .. :)

bila kuar upu ,aq bersyukur,Allah bg aq dpt apa yg mnx,ada kwn2 aq yg xdpt apa yg dyorg mnx,sbb 2 la aq patut bersyukur ..hmm :)alhamdulillah ..terima kasih ya Allah ..tapi ,sekarang aq pening !owh !sungguh pening ! apa aku nk pilih ni ? matrik or uitm ?? matrik ? uitm ? da la mereka berjiran ! ahahahah :D pening dowh !

***bagi masa aku fikirkan***


alhamdulillah ..
setelah buat solat istikharah ,aq tahu yg aq perlu pergi ke matrikulasi, masih bersma beberapa org sahabat aq di situ . semoga pilihan aq adalah pilihan yg terbaik utk masa depan aq. Amin.. :)




Thursday, 26 April 2012


berilah aq kekuatan ya Allah .. aq sgt perlukan Engkau ya Allah .. :'(

aku akan belajar menerima semua ini . Aq mnx maaf . aq belum lg dpt maafkan dy . tp, lindungilah keluarga dia ya Allah . :'(


Ya Allah,
Bila dia bukan untukku…
Bila dia bukan jodohku…
Maka berilah ganti yang lebih baik buatnya dan diriku…
Dan bantulah aku untuk memperbaiki diriku...

Ya Allah,
Bila ini bukan masanya...
Bila ini belum saatnya…
Jarakkan kami …
Pisahkan kami….
Agar kami jauh dari dosa dan perkara sia-sia...
Agar kami tak mengundang murkaMU...

Ya Allah...
Maafkan aku jika terkadang aku tak sempurna mencintaiMu di dalam dadaku...
Ku harap hanya cintaMU yang bertakhta di hati ini…..

Ya Allah
Biarlah aku menCINTAIMu terlebih dahulu dan AKRAB bersama dengan jalan-jalan yang ada padaMu..

Sesungguhnya, aku yakin apabila aku menjaga ikatan denganMu, Engkau akan menjaga aku nanti..mudah-mudahan akan Engkau TITIPKAN seorang yang LEBIH BAIK untuk MENJAGA aku suatu hari nanti..
InsyaAllah…Ameen ya Rabb..



video

Wednesday, 25 April 2012

# dYa # lOvE #

Seorang insan yg byk mgajar aq erti kehidupan ,yg ada di saat aq susah & sng dulu :'(
Aq mula knal dy msa umur aq 14 taun, & lebih rapat ktika umurku 15 taun . :) skrg, umur aku sudah 18 taun . aq mcm xpcya , tp :'( skrg, beliau dah tinggalkan aq.  aq xtahu knpa, mungkin beliau cuma mahu capaikan impian beliau dulu utk parents ! sbb 2 aq sgt bangga dgn beliau :) & sbnrnya, beliau x tahu apa impian aq untuk parents beliau jugak, aq akn pastikn impian aq tercapai :) aq juga ada impian utk mak & abah beliau :) aq akn pastikan impian aq tercapai sbb ap yg aq uat skrg, krn Allah . walaupun aq pnt sgt 2! wlwpun aq tidur cuma 1 jam sehari but , i don't care ! wlwpun beliau xtahu apa yg aq buat skrg ni :)  

ni lps beliau spm ! <3 <3 seorang yg sgt rajin ! & klw x silap, beliau juga pnh bkerja di seven E, n beliau pnh pesan kt aq, klw boleh,jgn keja dkt seven E sbb bhaya , ada sbb2 trtntu :) bila raya menjelang,beliau akn menolong abh beliau menjual lemang, saat itu, beliau mmg xda msa la sgt utk aq ! tp, aq xkisah la, aq faham ! beliau ank yg brtanggungjwb. sgt rajin & hormatkn org tua . :)
Hobi beliau # jeng,jeng,jeng !! tudia ! main game . slalu sgt !aq  rsa la . haha .sbb beliau suka bwa merata ps beliau hgga 1 hari , msa beliau jumpa aq pown, bley lg bawak ps !aih ! :) suka betul la ! -.-'  tp, xmw ingt hari 2 lg ! aq nk nges klw ingt, :'( :'( ya Allah !! 
& aq sgt trkejut , bila aq bukak netbok , aq tgok ni ! ya Allah ! aq nk tgelak sgt tgok ! ni kerja thaqifah . pndy dy buat ni, bla tunjuk dkt mak, mk ckp, patutla hari 2 duk tya mcm mna eja nma firdaus ! adess !adik oii ! lawak la ! kakak nk simpan ni, nanti bila kakak jumpa abg frdaus, kakak tunjuk kt dy eyh ? sbb adik nk abg frdaus tgok kn ? hehe .. thanks adik akk ! :)




hmm ..& ini janji aq pd diri aq sendiri & beliau ! aq sgt menyayangi beliau krn Allah . aq sgt menghormati beliau krn beliau seorang lelaki yg sgt memahami aq ! aq akn sntiasa mndoakan beliau , mak, abah, abg .& adik beliau. aq sgt sygkn mereka. saya sgt sygkan awk . :'( walaupun awk wt semua ni utk sy :'( sy ikhlas, sy yakin.. Allah akn bg yg terbaik utk kita . saya yakin, Allah akn makbulkn doa saya :'(Amin .. :'(










Saturday, 21 April 2012

HATI SEORANG INSAN BERNAMA WANITA





✿~ SEKUAT mana seorang WANITA cuba menghadapi DUGAAN..
✿~ SETABAH mana seorang wanita cuba melalui UJIAN..
✿~ SETENANG mana seorang wanita cuba MENYEMBUNYIKAN KESEDIHAN..

Adakalanya, AIR MATA akan tetap JATUH BERGUGURAN di pipi walau dalam SENYUMAN, lumrah wanita penuh KASIH SAYANG dan KELEMBUTAN, mudah terguris dan terhiris, hati halusnya menguatkan SEMANGAT dalam diri dan..hanya LELAKI SEJATI sahaja yang mampu menjadi PENAWAR buat dirinya..♥♥

:: Saya akan BELAJAR untuk TABAH ::
 





semoga awk adalah lelaki sejati itu sayang :")


Monday, 16 April 2012

jAnGaN aDa BeNcI :)


~✿>> JANGAN ada benci, dendam dan dengki di dalam hati..FIKIR dan KIRA sekarang, berapa ramai orang yang kamu dengki dan benci? Dan kemudian, GANDAKAN bilangan itu kepada dua kali ganda..itulah jumlah orang-orang yang akan MEMBENCI DAN MENDENGKI kepadamu semula..maka, carilah RUANG dan PELUANG untuk BERMAAFAN antara satu sama lain..

p/s : Ingatlah, dunia ini SEMENTARA, dan MATI itu PASTI..cuma waktunya kita tidak dapat tentukan..oleh itu, BERHATI-HATI dalam kehidupan yang sementara ini..TAKUT waktu mati kita adalah saat kita SEDANG BENCI MEMBENCI..♥♥

Monday, 2 April 2012

hari-hariku :')


my boyfie !! ehehehe .(uwais) <3 u dikk




Alhamdulillah..syukur sgt..ats kjayaan yg Allah bagi..sekurang2nya aku xbuat mak dgn abh sedih..alhamdulillah..terima kasih ya Allah..aku bersyukur ..terima kasih cikgu ats pgorbananmu !!


Sekarang..ummu mmg terlalu sibuk..pukul 5 pg bangun,prgi kerja..balik pukul 4..pukul 8 malam pergi jitra,balik pukul 2 pagi..setiap hari,2 la yg ummu buat !penat gila la !stiap minggu kna turun kl !ya Allah..permudahkanlah segala urusan aku..semoga aku terus kuat !


AKU BUAT SEMUA INI HANYA UNTUK MAK,ABAH DAN ADIK2 AKU .
AKU KERJA SIANG, AKU KERJA MALAM,STIAP HARI JUMAAT AKU KNA TURUN KL ..SEMUA NYA HANYA UNTUK MAK,ABAH & ADIK !!


TERIMA KASIH MAK,ABH,ADIK2 SBB SENTIASA BG KAKAK SOKONGAN !
TERIMA KASIH MAK,ABAH SBB PERCAYAKAN KAKAK ! IZINKAN KAKAK KERJA SAMPAI PAGI ! IZINKAN AKK PERGI KE KL STIAP HARI JUMAAT !DA MASUK 4 MGGU DAH !JUMAAT NI, DA MASUK 5X ..SUMPAH KAKAK PENAT !!TAPI .. KAKAK BUAT SEMUA NI UNTUK MAK , ABAH & ADIK2 ! KAKAK XKAN SIA2 KAN KPRCAYAAN MAK,ABH & SEMUA !! 2 JANJI KAKAK! 


YA ALLAH .. KUATKAN LAH AKU YA ALLAH .. :'(


bila kami jumpa buaian !<3
tsara n ifah -jantung hatiku
;)
mak,abah !! i love u
terima kasih krn sntiasa ada di samping akk :')
peace !! :)

Saturday, 3 March 2012

Pengalaman bkerja di SMKKP :)

Assalamualaikum..


Hai..dah lama umu x update entry ni..Umu rasa mcm malas nk update..ada ke org baca ?hihi..xpa..x kisahla ada org baca or x..yg penting,umu dpt bgtw semua msalah umu kt sini..Umu penat sgt sekarang..biasa la..impian buat masa ni,dah tercapai..kerja,cari duit..hihi..bila hari first dpt gaji..ya Allah..gembira sgt,hanya Allah ja yg tau.walaupun terlalu penat,tp..umu gembira sgt sbb dpt pengalaman bekerja mcm kwn2 lain..Alhamdulillah..mak dgn abah pun dah izinkan umu bekerja sementara menunggu result SPM x lma lg ni..Hari first kerja,mcm2 jadi...biarlah rahsia,umu dah janji xnk bgtau ssiapa pun..takut nanti mak dgn abah risau..tp,alhamdulillah,sekarang semua dah ok..syukur alhamdulillah..


Walaupun terlalu penat,tp seronok juga sbb dpt rasa hasil titik peluh sendiri..Umu kerja dekat smk Kuala Perlis..huhuhu ..mula2 nk jejak kaki kt situ..huhhhh !!mcm2 dlm kpala otak ni..mcm2 umu fikir..takowt !!cuak !!gabra !!mcm2 la!! hahahaha ..tp,sekarang,baru rasa hepi sgt2!!! umu lgsung x sedih,xpayah nk fikirkan lg masalah2 umu,dpt gelak2 dgn spupuku tersayang-fatin.Kwn baruku-Husna =) & yg paling best skaly dgn makcik2 kantin..ya Allah !!sungguh !!rasa mcm hidup xda lgsung masalah..pukul 6 dah ada dkt sana,solat subuh pun kt sana, pukul 5 umu da bangun..sbb nk basuh baju lg..umu tidur rumah fatin..Bila hari jumaat baru umu balik,tp..kdg2..malam2..huhu..,menangis jugak..sbb terlalu rindukan mak,abah,adik2..tp,paling rindu mak la.. huhu.. msti col mak la tiap2 hari..=') Macam2 kena buat kat situ,kna tolong masak,kemas2,mop lantai,lap meja,sapu sampah,tolong jual,bancuh air,potong sayur2,ikan2,basuh pinggan & gelas,angkat mknn & minuman untuk cikgu2..macam2 la..pendek kata,itu semua kerja yg patut seseorang yg bernama perempuan tau..kan2 ?huhu..Alhamdulillah..dapat juga umu praktikkan dlm khidupan seharian umu..yg paling best skali bila umu baru sedar yg umu pnh x mkn smpy 3 hari sbb terlupa..umu minum air smpy kdg2 4 gelas kat dkt kantin..haha..terlampau banyak sgt keja,x sempat umu nk mkn..mcm xpcaya lgsung..hahaha..mak marah kowt bila bgtw..huhu,. Yg paling best bila umu dah berjaya !!!!!berjaya apa ya ?hahaha ..berjaya turunkan berat bdn shingga 7kg !!wah3!!hua3..mcm bongok kn ?huhu..okayh !sekarang ni,kna teruskan lg..hihi ..mkn cuma 1 hari 1 kali sj ..bhahaha..nth apa2 !!!

Huhuhu..ni pun umu saja2 nk kongsi..menyampah jugak bila time depa rehat,espcially bila time form6 rehat !!grrrrrrrrrrrrrr !!!!!!!!!!!!!!!!!hari kedua umu kerja..


Boy: Assalamualaikum..hai..
       (muka tersenyum2 dgn muka skema,. menyampah gla la!!)
Umu: Ya.. nk beli apa ?
        ( buat2 pi la senyum,sbb takut nnti kata sombong pula,lgpun aku bukan knai dy)
Boy: Jawab salam dulu..x jawab dosa..


Umu: Perlu ke jawab ?salam dr awk 2 x wajib pun jawab..x dpt dosa pun..nak bli apa ?
         (kalau saya jwb pun,saya jwb dalam hati la-kata hati aku..haha)
Boy :Amboi,garang sgt aih..aa..harga keropok lekor ni brapa?
Umu : 1 ringgit..
         (xkan dah 6 taun duk sekolah ni xtau lg-dlm hati)
Boy: Fish ball ni ?-sambil terkenyih2 mcm kerang busuk
Umu: sama juga..1 ringgit
         (gege kowt mamat ni,senyum sorang2 mcm kerang busuk,cepat la blah !!aduii-dalam hati..huhu)
Boy: Burger ni dik ?
Umu: RM1.50
Boy :kebab ?
Umu: sama dgn burger.
        (lama sgt aih!!nk bli ka x ni !!aduii ..-masih dalam hati aku bermonolog..hahahaah)
Boy :aa..nk bli awk la !harga berapa agk2 ?-sambil gelak.
Umu :gila !! xjual la ngok!gege kowt mamat ni..-dalam hati..
Boy: berapa ?hahaha..-gelak mcm kerang busuk
Umu: nk beli apa ni ?cepat la..(malu gila aq..makcik ani da la duk sebelah aq..adess!!)
Boy: haha..ok2..nk beli fishball ni la..nah..RM1 kn?-sambil bg duit kt aq..
Umu: yala..hadui..xkn xtw lg-dlam hati..
Boy:tolong tuangkan sos..:)
Umu: errr !!gila  mamat ni..xkan xda tgn kowt !!saja nk test aq la ni..-masih dlm hati..huhu..


tiba2 makcik ani cakap..2 umu..abang 2 mnx tolong tuangkan sos..makkk aiiii !!!abg ?err..aq pun dgn slumber nya menurut perintah makcik ani..


Boy: terima kasih..assalamualaikum..-sambil senyum mcm kerang busuk !!
Umu: sama2..waa'laikumussalam..-dalam aty gk..hahaha..


2 la sedikit episod aq di sana..mcm2 la..


kadang2 ada jugak adik2 mnx aq belanjakan..ada yg dtg kt aq..tiba2 cakap..''kakak..apa celloooppp?'' adess..bley pening kowt aq..tp..xpa la..x kisah..yg pasti aq mmg hepi la kt sana..paling best bila aq g dapur..huhuhu..


**aq dengar makcik2 dgn fatin duk bergelak..bila aq sampai kt dapur ja..aq tgok dalam sinki masih banyak gelas dgn pinggan..aq pun tolong la basuh..tiba2..


Fatin: tasnim..nuh..pakcik mail nk ambil ag jd menantu dy nuh..ank dia pandai.,baik..untung la hg..dpt pak mertua pky lebai..hahahahaha..
Umu: apa hg duk merepek ni fatin ?pakcik mail x tringin aih nk ambik aq jd mnantu..ka sbnqnya hg yg nk2? Fatin: betui aih..x pcaya hg ce tya pakcik mail..kn pakcik mail kn ?


Pakcik mail: nak la..mau ka jd menantu pakcik mail?
Fatin: pakcik mail ni..awt nk ambik tasnim ?saya mcm mna?ambik la sy..
Pakcik mail: xmaw aih ambik hg..aku nk ambik tasnim nuh..
Fatin: tasnim..hg x dgq ka?pakcik mail nk ambik hg nuh..ag stuju x?
Umu: adess ..apa la hang ni fatin..hahaha..aq xmw la..hahaha..
Fatin: haaa..pakcik mail..tgok 2..tasnim kata apa..dia kata xmw..dia dah ada dah aih..dowk kt perak nuh..


makkk aiii..lancang sungguh aih mulut minah nyh!!bila msa pula aq kata aq dah ada dah ?ngokk !!rasa mcm nk pancung ja pala minah nyh !!grrrrrr !!!!tiba2 makcik ita menyampuk..


makcik ita: hang xpyh duk muhung aih fatin..hg jeles habaq ja la,,tasnim xdak lg aih..hg 2 yg ada dah..ingt aku x nmpk ka kmaren?hg dok dating ..ksian kt tasnim..duk tggu hg dating..
Pakcik mail: ntah..tasnim xdak lg aih..
Fatin: tp tasnim xmw..bg saya ja la jd menantu pakcik mail..hahahaah
Makcik ita: haaa..xpa..fatin jd menantu pakcik mail..bg tasnim jd menantu makcik ita..
Fatin: weyyy..apa ni tasnim ??semua nk ambik hg jd mnantu ?aku sapa nk ambik ?


hahahahahah..semua pakat gelak..


Makcik ita: hang cuba tengok..tasnim bukan kasaq mcm hg..buat kerja cermat ja..lemah lembut..sopan santun..boleh buat kerja pakai baju kurung..maw hang 2..bapa biji gelas dah hg bg pecah ?


hahahaha..suasana semakin panas bila makcik ita puji aq lebih2..malu gila makkk aiiii!!tp sejujurnya aq rasa sdikit bangga la..haha.walaupun sebenarnya aq x da la smpy mkcik ita puji 2..hahahha..mungkin aq kembang la masa 2!!sbb kna puji..


Fatin: aku xmaw dah aih kwn dgn hg tasnim..pi la ambik semua..semua ambik tasnim jd menantu..makngah,cik an..semua ambik tasnim..dah la tauke pown dok asyik tya aq psai hg ja tasnim ..nth2 dy nk pun nk ambik hg jd mnantu jugak apa ???!!!!


haaaaaaaa ????????????!!!!!!gilaa ..aq xtw pun psl tauke duk tya aq..dgn tauke pun aq xpnh ckp!!grr !!fatin jeless !!hahaa..best la..tiap hari ada ja benda yg nk buat km gelak ketawa..thanks sbb buat aq lupa problm aq smntara nyh!!thanks semuanya !! :")

Saturday, 25 February 2012

=)

❤ Jika putih itu indah.. kenapa harus ada hitam?
❤ Jika melati itu suci.. kenapa harus ada mawar berduri?
❤ Jika kita punya kaki untuk melangkah.. kenapa kita menginginkan sayap untuk terbang?
❤ jika kita punya mata untuk menatap masa depan.. kenapa kita pejamkan untuk berkhayal?

♥ Hidup ini indah bila kita faham erti hidup yang sebenar..
♥ Hidup ini indah jika kita saling menghargai..
♥ hidup ini akan lebih indah jika tak ada sedikitpun rasa benci..
•► Kerana kita hidup untuk saling melengkapi ...【ツ】

Friday, 17 February 2012

DOSA SEMALAM


Assalamualaikum.



Aku hanya mahu dikenali sebagai Rahadatul ‘Aisy.Cinta. Aku juga seperti gadis yang lain. Penuh dengan perasaan ingin mencintai dan dicintai. Aku dipertemukan dengan seorang lelaki yang penyayang, baik hati dan sempurna di mataku..
Dan kerana cinta, aku leka. Setelah bercinta, aku lupa akan kewajipan terhadapNya. Semakin malas aku untuk bersolat, semakin malas aku untuk membaca Al-Quran. Aku makin terhanyut kerana cinta. Masa yang ada dipenuhkan dengan bersama si dia. Di mulutku, hanya menyebut namanya. Di hatiku, hanya ada dia. Masa bersama keluarga dan kawan-kawan semakin tiada. Begitulah kuasa cinta.
Takdir. Satu hari kami ditakdirkan putus. Katanya, perasaan cinta sudah hilang dalam dirinya. Katanya, aku tidak pandai menjaga hatinya. Katanya lagi, aku sudah tidak ada dalam hatinya.
Sungguh, menerima perkhabaran tersebut, aku pasrah. Aku rebah. Kenapa perlu ditinggalkan di saat hati masih sayang?  Aku terkedu, terpaku. Aku cuba memujuknya, tapi gagal. Dia tetap nekad dengan keputusannya. 
Ya Allah. Aku pasrah. Aku redha. Di saat aku rebah, ibu menasihatiku agar bangun, bertaubat, kembali padaNya. Hanya itu yang mampu menenangkan jiwa aku. Aku bangun, aku berwudhuk. Aku mulakan solat. Solat yang sudah berapa lama aku tinggalkan. 
 Selesai solat, aku berdoa. Aku menangis. Ya Allah, apakah ujian yang Kau berikan ini? Aku tak sanggup nak laluinya lagi. YA allah, aku malu. Sesungguhnya aku teramat malu untuk menghadapMu. Waktu aku leka menikmati cinta , aku leka akan perintahMu. Aku abaikan suruhanMu. Aku lebih mementingkan dia. Dan kini, Kau tarik balik segala nikmat yang Kau beri hanya seketika, tanpa aku sedar, tanpa aku sangka, hampir meragut jantungku.. 
 Ya Allah, aku redha dengan ketentuan yang diberikan. Aku menangis. Lagi dan lagi. Malunya aku. Allah juga yang aku cari. Kenapa dulu aku sanggup tinggalkan Allah kerana cinta? Ya Allah.. 
 Di saat aku mula membaca al-quran kembali, menitis air mataku. Aku masih mampu membacanya. Sedangkan sudah sekian lama aku tinggalkan semua tu. Ya Allah, terima kasih kerana Kau tidak menutup pintu hatiku untuk bertaubat. Aku bersyukur sangat.  
Orang sekeliling memandang hina kepadaku. Mencaciku. Tapi aku bersyukur, ramai lagi yang menasihatiku, ramai lagi yang sentiasa bersamaku. Keluarga dan kawan-kawan tidak putus-putus memberi semangat, nasihat dan sokongan. Kata mereka, ini bukan pengakhiran hidup kita. Kata mereka, dia yang telah menyakiti hatiku takkan dapat lari dari diduga oleh Allah. Anggaplah ini sebagai dugaan yang telah membuka pintu hatiku untuk bertaubat. 
 Dan apa yang aku tahu… dia sedang berbahagia dengan cinta hatinya yang baru..
 Syukur. Alhamdulillah. Terima kasih kerana memberi peluang untuk aku mencurahkan perasaan ini kepadaMu. Semoga taubatku diterima olehMu Ya Allah.
Ingatlah kawan-kawan, cinta yang tidak halal tidak akan pernah bahagia walaupun sekuat mana kita pertahankan, selama mana kita bersama. Yang bahagia, cinta selepas kahwin. Cinta yang halal. Cinta yang penuh keberkatan. Aku sudah merasai betapa pahitnya perpisahan.
Tapi aku yakin, Allah telah mempersiapkan yang lebih baik untukku. Aku hanya mampu berserah. Dosa semalam telah mengingatkan aku bahawasanya tiada yang kekal dalam dunia ini melainkan Allah.. Aku pasrah…


kredit: http://akuislam.com/blog/renungan/dosa-semalam/#ixzz1mek95A2X