Thursday, 16 February 2012

iNi LaH DiRi AkU yG sEbEnArNyA

SEDIKIT SEBANYAK TENTANG AKU -,-UMMU TASNIM BT MUSTAFA


  • AKU X SUKA PENIPU..(aku x suka tipu org,tp bohong sgt la kalau aku kata aku x pernah tipu org kn)-Aku pernah..tp,bila aku terpaksa & dpt tau org 2 tipu aku.ya !!aku mmg prnh tipu dy balik,tp,secara aku x sedar.!sbnrnya,mak dgn abah aku pun cakap,muka aku mmg x pndai nk tipu,kalau aku tipu,mmg muka aku nmpk sgt x srius !lg pown,apa faedah MENIPU kn ?dosa dpt !(Kemuncak segala dosa ialah bohong. Dua perkara yang sentiasa mengiringi bohong ialah banyak berjanji dan banyak memberi alasan ( >.< )

  • AKU SUKA ORG YG JUJUR,YG BETUL2 SAYANGKAN AKU (of course la abah,mak dgn adik2 aku kn) Aku xtau napa..aku gembira sgt kowt !bila diri aku dihargai..;)

  • PELIK !! huhu..aku suka bila bau ridsect. ntah !actually,aku sendiri xtau sepa..tp,sblum tidoq,aku kna sembur ridsect dulu !:p

  • aKU x Suka bAU asaP !!terutaMa aSap RoKoK !! walaupun ABAh aku yg isap rokok !aku benncciiiii bau asaP rokOK !!!

  • JUJUR !sebenarnya,aku cepat menangis !cengeng kn ?mcm budak2!tp,2 la aku..aku akn menangis depan org yg aku syg ja, tP,kalau aku x rapat or betul2 sayangkan org 2!!OH No !!memang aku x kn menangis dpn dy,so ..org yg knal aq akn tau mcm mna aku,tp,aku menangis kjp2 ja.,except sesuatu perkara yg aku memang x boleh lupa dlm hidup aku !aku akn menangis bila aku ingt !mudah sgt ayaq mata ni mengalir.Kalau sorg2 pun,bila aku rasa aku sedih,aku menangis .:')

  • Cita2 aku ?hohoho ..dulu2 doktor,then,polis,cikgu,.hahaha..now !!peguam syariah OR pensyarah..but !aku x tahu la..apa yg aku akn jd..doakan aku na !thanks !<3
Aminn..insyaAllah ..


  • Aku x mudah untuk sygkn org,tp,aku boleh belajar sygkan seseorang..bila aq dah sygkn seseorng,aku x mudah nk lupakan dy or paksa diri aku bencikan dy !tp,bila hati aku da mula hilang rasa sayang 2,aku rasa x kn ada lagi dah kowt syg utk dy lpz niyh !!(tp,syg aku utk org yg prnh aku sayang x prnh hilang & xkan prnh hilang sampai bila2)hahaha..paham apa aq kata ?hik3..tp,sebenarnya..aku xpnh bencikan org sbb aku tau,kalau aq bencikan org,org akn bencikan aku jugak ?ya x?kn?so..xpayahla kita bencikan sapa2..kita saling bermaaf-maafan..lebih baik..

  • Aku teringin nk ntaq mak dgn abah pi MEKAH !kalau aq dapat capai impian aku yg ni ..xdak dah benda yg akn buatkan aku bahagia :) DOAKAN AKU na ?Bila dah kerja,kumpul duit,aku akn ntaq mak dgn abah pi mekah.insyaAllah..amin...

  • Aku KAWAN dgn semua orang ..aku xpilih kawan..tp,aku akn berusaha utk pilih kawan yg terbaik..but,kalau kwn aku x baik pun,aku trima bcoz x mungkin,satu hary nnty,dy akn jd lebih baik drp aku..krn aku pun x baik sgt..aku sayang semua kwn2 aku ..:D

  • Aku tak mudah nk lupa sesuatu perkara yg org wt kt aku..walaupun bertahun2. tp,aku akn sentiasa harap & yakin,ada hikmah di belakang sebalik prkara yg aku trima 2..
  • dulu,aku mmg x boleh dipisahkan dgn handphone !!but NOW !!kalau aku xda handphone pun,aku boleh hidup !& aku pun xtau kt mna handphone aku letak skrg..da x pduli,ada b3 ke x,ade krdt ke x! I DON'T CARE !! :)

  • Ni malu la nk bgtau,tp..xpala ..huhu..bila aku mengantuk,aku akn pgg telinga,mmg dah jd tabiat since aku baby lg.tgn dgn telinga aku mmg xdpt dipisahkan, bkn aku x try nk ubah tabiat ni,tp..nth..payah la !first aku pegang telinga mak,pas2,bila 4 taun,aku pgg telinga teletubies,then aku pgg telinga aku.:) tp aku akn blaja ubah la..xkn la smpy tua kowt kn ?hihi..malu larh !!:D

  • Sebelum tidoq, aku akn bca zikir,selawat,ayat kursi, & aku akn doa apa2 dulu,especially,aku akn mnx Allah ampunkan dosa aku hari ni,..aku akn doa utk org2 yg aku syg..(aku x bangga,tp..aku cuma kongsi dgn korg semua ja,jgn kata aku riak or takbur,ujub or apa2 pula tw ?) -yg penting,ada wudhuk ..rasa tenang bila kita tidur dalam wudhuk ..(just want 2 share)

  • hahaha ..Ni pun pelik, aku suka buat pertaruhan antara aku dgn diri aku sendiri..haha,msti korg x faham ?contohnya :sebelum main game,aku akn kata dalam hati..kalau aku menang,aku xkan sedih lg lps ni..haha,pelik kn ?padahal,aku main sorg2,but ..kalau aku kalah dgn aku sendiri,aku akn cakap kt diri aku (ala..ni bohong2 ja..sbenrnya aku yg menang & aku jugak yg kalah..kn2?)haha..kalau x faham jugak,abaikanlah !:)

  • Aku suka membaca !! nobel  novel ka,paper ka,buku ka,majalah ka,semua aku baca .bg aku..membaca 2 menenangkn aku (tp,aku x pernah beli novel pun sbb mahal larrr )hihi

  • tV ?aaa ..nth ..aku kureng la kalau tv2 ni..tp, rasanya,aku suka tengok drama cinta2 kowt ..hix3

  • AKU PALING TAKUT DENGAN LABAH-LABAH !!! & kucing ..(aku xtahu napa aku takut sgt,tp,aku bukan benci depa ..aku geli,tgok bulu kt kaki labah2 ..geli tengok tapak kaki kucing,tp suka tgok muka kucing yg cute2 :)

  • Aku suka sesuatu yg NATURAL la..(kalau nk make up pun,sikit2 dah la,lain la kalau yg dah ada suami,make up la dpn suami mcm pucung pown,xpa !aku xkisah )

  • AKU SUKA WARNA PINK,BIRU,PUTIH,HIJAU.. cantik sangat2 ..<3<3

  • actually,mak dgn abh la ckp,aku manja..lebih dr adik2 aku..nth la !!no komenn !!tp,aq x tunjuk la kt org yg aku ni manja kn3 ?malu la..huhu,tp,sapa yg knal aku,taw la mcm mna aku..

  • NI perangai buruk aq lg.---->AKU X SUKA BILA AKU X WT APA2,org hingaq kt aku,then,biLa time aq rajin,aduuhhh ..puji2 aq pula..hee..aku x suka..tambah2 bila dengaq org mmbebel kt aq,,aq mcm abah,.pelik kn prangai aq ni ?tp..aku ingat pesan mk aku..kalau x suka org bebel2 kt kita,jgn la buat bg org mmbebel..kn3 ?huhu..ok mak !! :)

  • Actually ..aku nak sseorang yg boleh bimbing aku..aku x mnx org yg terlalu sempurna,and i know,mmg xda org yg sempurna kt dunia ni..i means..cukuplah kalau aku dan org itu akn menyempurnakan kehidupan kami nanti..saling tegur menegur,ikhlas menerima aku,hormat orang tua,penyayang,caring..yg pnting jujur dgn aku..culuplah itu..insyaAllah..aku rasa..khidupan aku akn bahagia..(tp,2 nanti la..hee ..now ! I'm SINGLE ok ?huhu ..biarlah suatu hari..orang itu dtg mencari aku..aku akn menerimanya bila sampai masanya nanti..insyaAllah..:)
hurm..apa komen anda ?pelik kn dgn sikap aku ?tp..ini lah aku.. (UMMU TASNIM BT MUSTAFA) aku gembira & sgt bersyukur ats apa yg aku ada skrg..& yg baik 2 dtg drp Allah,yg buruk 2 adalah dr aku ..maaf andai sikap aku ada yg buatkan anda menyampah..maafkan aku ..aku sdg belajar utk pbaiki diri aku..& aku tahu,seandainya kita baik,Allah akn beri yg terbaik juga utk kita..kan ?amin..doakan aku na ?syukran !:)


2 comments:

  1. aku sedang menunggu seseorang dlm hidup aku.:')aku akn tggu..sampai bila2..

    ReplyDelete
  2. past is past ! okay , ni kisah lama .

    ReplyDelete