Thursday, 26 April 2012


berilah aq kekuatan ya Allah .. aq sgt perlukan Engkau ya Allah .. :'(

aku akan belajar menerima semua ini . Aq mnx maaf . aq belum lg dpt maafkan dy . tp, lindungilah keluarga dia ya Allah . :'(


Ya Allah,
Bila dia bukan untukku…
Bila dia bukan jodohku…
Maka berilah ganti yang lebih baik buatnya dan diriku…
Dan bantulah aku untuk memperbaiki diriku...

Ya Allah,
Bila ini bukan masanya...
Bila ini belum saatnya…
Jarakkan kami …
Pisahkan kami….
Agar kami jauh dari dosa dan perkara sia-sia...
Agar kami tak mengundang murkaMU...

Ya Allah...
Maafkan aku jika terkadang aku tak sempurna mencintaiMu di dalam dadaku...
Ku harap hanya cintaMU yang bertakhta di hati ini…..

Ya Allah
Biarlah aku menCINTAIMu terlebih dahulu dan AKRAB bersama dengan jalan-jalan yang ada padaMu..

Sesungguhnya, aku yakin apabila aku menjaga ikatan denganMu, Engkau akan menjaga aku nanti..mudah-mudahan akan Engkau TITIPKAN seorang yang LEBIH BAIK untuk MENJAGA aku suatu hari nanti..
InsyaAllah…Ameen ya Rabb..




Wednesday, 25 April 2012

# dYa # lOvE #

Seorang insan yg byk mgajar aq erti kehidupan ,yg ada di saat aq susah & sng dulu :'(
Aq mula knal dy msa umur aq 14 taun, & lebih rapat ktika umurku 15 taun . :) skrg, umur aku sudah 18 taun . aq mcm xpcya , tp :'( skrg, beliau dah tinggalkan aq.  aq xtahu knpa, mungkin beliau cuma mahu capaikan impian beliau dulu utk parents ! sbb 2 aq sgt bangga dgn beliau :) & sbnrnya, beliau x tahu apa impian aq untuk parents beliau jugak, aq akn pastikn impian aq tercapai :) aq juga ada impian utk mak & abah beliau :) aq akn pastikan impian aq tercapai sbb ap yg aq uat skrg, krn Allah . walaupun aq pnt sgt 2! wlwpun aq tidur cuma 1 jam sehari but , i don't care ! wlwpun beliau xtahu apa yg aq buat skrg ni :)  

ni lps beliau spm ! <3 <3 seorang yg sgt rajin ! & klw x silap, beliau juga pnh bkerja di seven E, n beliau pnh pesan kt aq, klw boleh,jgn keja dkt seven E sbb bhaya , ada sbb2 trtntu :) bila raya menjelang,beliau akn menolong abh beliau menjual lemang, saat itu, beliau mmg xda msa la sgt utk aq ! tp, aq xkisah la, aq faham ! beliau ank yg brtanggungjwb. sgt rajin & hormatkn org tua . :)
Hobi beliau # jeng,jeng,jeng !! tudia ! main game . slalu sgt !aq  rsa la . haha .sbb beliau suka bwa merata ps beliau hgga 1 hari , msa beliau jumpa aq pown, bley lg bawak ps !aih ! :) suka betul la ! -.-'  tp, xmw ingt hari 2 lg ! aq nk nges klw ingt, :'( :'( ya Allah !! 
& aq sgt trkejut , bila aq bukak netbok , aq tgok ni ! ya Allah ! aq nk tgelak sgt tgok ! ni kerja thaqifah . pndy dy buat ni, bla tunjuk dkt mak, mk ckp, patutla hari 2 duk tya mcm mna eja nma firdaus ! adess !adik oii ! lawak la ! kakak nk simpan ni, nanti bila kakak jumpa abg frdaus, kakak tunjuk kt dy eyh ? sbb adik nk abg frdaus tgok kn ? hehe .. thanks adik akk ! :)




hmm ..& ini janji aq pd diri aq sendiri & beliau ! aq sgt menyayangi beliau krn Allah . aq sgt menghormati beliau krn beliau seorang lelaki yg sgt memahami aq ! aq akn sntiasa mndoakan beliau , mak, abah, abg .& adik beliau. aq sgt sygkn mereka. saya sgt sygkan awk . :'( walaupun awk wt semua ni utk sy :'( sy ikhlas, sy yakin.. Allah akn bg yg terbaik utk kita . saya yakin, Allah akn makbulkn doa saya :'(Amin .. :'(










Saturday, 21 April 2012

HATI SEORANG INSAN BERNAMA WANITA





✿~ SEKUAT mana seorang WANITA cuba menghadapi DUGAAN..
✿~ SETABAH mana seorang wanita cuba melalui UJIAN..
✿~ SETENANG mana seorang wanita cuba MENYEMBUNYIKAN KESEDIHAN..

Adakalanya, AIR MATA akan tetap JATUH BERGUGURAN di pipi walau dalam SENYUMAN, lumrah wanita penuh KASIH SAYANG dan KELEMBUTAN, mudah terguris dan terhiris, hati halusnya menguatkan SEMANGAT dalam diri dan..hanya LELAKI SEJATI sahaja yang mampu menjadi PENAWAR buat dirinya..♥♥

:: Saya akan BELAJAR untuk TABAH ::
 





semoga awk adalah lelaki sejati itu sayang :")


Monday, 16 April 2012

jAnGaN aDa BeNcI :)


~✿>> JANGAN ada benci, dendam dan dengki di dalam hati..FIKIR dan KIRA sekarang, berapa ramai orang yang kamu dengki dan benci? Dan kemudian, GANDAKAN bilangan itu kepada dua kali ganda..itulah jumlah orang-orang yang akan MEMBENCI DAN MENDENGKI kepadamu semula..maka, carilah RUANG dan PELUANG untuk BERMAAFAN antara satu sama lain..

p/s : Ingatlah, dunia ini SEMENTARA, dan MATI itu PASTI..cuma waktunya kita tidak dapat tentukan..oleh itu, BERHATI-HATI dalam kehidupan yang sementara ini..TAKUT waktu mati kita adalah saat kita SEDANG BENCI MEMBENCI..♥♥

Monday, 2 April 2012

hari-hariku :')


my boyfie !! ehehehe .(uwais) <3 u dikk




Alhamdulillah..syukur sgt..ats kjayaan yg Allah bagi..sekurang2nya aku xbuat mak dgn abh sedih..alhamdulillah..terima kasih ya Allah..aku bersyukur ..terima kasih cikgu ats pgorbananmu !!


Sekarang..ummu mmg terlalu sibuk..pukul 5 pg bangun,prgi kerja..balik pukul 4..pukul 8 malam pergi jitra,balik pukul 2 pagi..setiap hari,2 la yg ummu buat !penat gila la !stiap minggu kna turun kl !ya Allah..permudahkanlah segala urusan aku..semoga aku terus kuat !


AKU BUAT SEMUA INI HANYA UNTUK MAK,ABAH DAN ADIK2 AKU .
AKU KERJA SIANG, AKU KERJA MALAM,STIAP HARI JUMAAT AKU KNA TURUN KL ..SEMUA NYA HANYA UNTUK MAK,ABAH & ADIK !!


TERIMA KASIH MAK,ABH,ADIK2 SBB SENTIASA BG KAKAK SOKONGAN !
TERIMA KASIH MAK,ABAH SBB PERCAYAKAN KAKAK ! IZINKAN KAKAK KERJA SAMPAI PAGI ! IZINKAN AKK PERGI KE KL STIAP HARI JUMAAT !DA MASUK 4 MGGU DAH !JUMAAT NI, DA MASUK 5X ..SUMPAH KAKAK PENAT !!TAPI .. KAKAK BUAT SEMUA NI UNTUK MAK , ABAH & ADIK2 ! KAKAK XKAN SIA2 KAN KPRCAYAAN MAK,ABH & SEMUA !! 2 JANJI KAKAK! 


YA ALLAH .. KUATKAN LAH AKU YA ALLAH .. :'(


bila kami jumpa buaian !<3
tsara n ifah -jantung hatiku
;)
mak,abah !! i love u
terima kasih krn sntiasa ada di samping akk :')
peace !! :)